رژیم غذایی در دوران بارداری

تغذیه در بارداری

یکی از مسائل مهمی که باید در دوران بارداری مورد توجه قرار گیرد رژیم غذایی است. تغذیه در بارداری بسیار مهم است و باید به آن توجه شود. دلیل اهمیت این موضوع تغذیه ی جنین از طریق جفت مادر است.

هر چند که بهتر است مادر پیش از اینکه اقدام به بارداری کند تغذیه سالم خود را آغاز کرده باشد که پیشنهاد می کنیم برای این امر به متخصص زنان خوب اقدام کنید.

در سه ماه اول باردرای که مهم ترین مرحله رشد است جینن شکل می گیرد و از حالت رویان خارج می شود  در این دوران مادر حالت تهوع دارد و اشتهای کمی به غذا دارد اما شما باید این مرحله را کنترل کنید تا مواد مغذی کافی توسط بدن شما دریافت شود .سپس در سه ماه دوم بارداری مادر میل بیشتری به غذا خواهد داشت و دیگر اندام های جنین رو به کامل شدن می روند و در سه ماه دوم نیز مادر در حال وزن گیری است و سنگین می شود و در روزهای آخر قرار می گیرد که ممکن است با مشکلاتی مانند دیابت بارداری ،فشار بالا ،یبوست و … مواجه شود.

رژیم غذایی در دوران بارداری
مادران در طول دوران بارداری خود باید به اندازه لازم افزایش وزن پیدا  کنند معمولا خانم ها با وزن کمتر بهتر است وزن بیشتری اضافه کنند.اکثر زنان باید حدود 300 کالری به منظور محافظت از رشد جنین به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنند. اضافه کردن این میزان کالری، از ماه چهارم به بعد، ضرورت دارد.

اهمیت دریافت پروتئین:برای دریافت مقدار لازم پروتئین می توان غذاهای غنی از پروتئین، مانند گوشت قرمز بدون چربی، مرغ و ماهی را مصرف کرد. این موارد همچنین منابع خوبی از ویتامین های گروه B، آهن و مواد معدنی هستند.

اهمیت دریافت کلسیم:دریافت کلسیم در خانم های کمتر از سی سال بیشتر اهمیت پیدا می کند و همان طور که می دانید منبع اصلی کلسیم در لبنیات می باشد .لازم به ذکر است اگر پزشک شما مکمل های کلسیم را به شما توصیه کرده است فراموش نکنید که برای افزایش جذب بهتر و کاهش ناراحتی های روده ای آنها را به همراه غذا مصرف نمایید.
همچنین دریافت آهن باید دو برابر شود و زیرا حجم خون مادر دو برابر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 2 =